V rámci své kategorie v pohodě věc. Asi to nepotřebuju dál zkoumat, dumat nad tím. Prostě nalezeno a dobře viděno. Tydlety fotbaly jsou vlastně takové estetické houbaření. Chodíš po městě a když na něco narazíš, máš dobrej pocit, že třeba vidíš víc než ostatní. Pokud už máš podobných věcí víc, tak to není nic jiného než sběratelství. Žádný další přesah jsem v tom pro sebe zatím neodhalil :)
napadlo mě: asi by to narušovalo nějakou dlouhodobě průběžně pořizovanou serii, ale stejně se mi líbí představa dětskýho obličejíčku přilepenýho na okno přívěsu
clo: já to respektuju, vůbec ti nechci sahat na tvůj svět a přeju ti, abys měl krásný život a byl (díky svých fotek) šťastný. prodávat je zřejmě nechceš, proto to (množství lidí a spol.) neřešíš, což je upe vpoho.
mně některé tvoje fotky přijdou takové "pro pábitele".. kdybych to měl říct jinak, tak jsi takový typ básníka mezi fotografy, který používá různé metafory a takové ty vjecy, aby vypravil obraz, příběh nebo keho hroma.. "primární"(prvoplánový) člověk, tam nevidí nic, sekundární to tam pak vidí (a má z toho třeba radost nebo co), prostě ho to baví.. no ale když jdeš ještě dál.. do terciálního pohledu, tak zas zjistíš, že je to stejně o ničem. nevím, jestli existuje ještě něco dál. osobně jsem se tam teda asi nedostal. kdybych to měl přirovnat opět k poezii, tak je to řekněme nějaká báseň, zdobně, jinotajně nebo prostě nějak nenarovinu podaná o nějaké všední věci... já moc přes poezii nejsem (spíš přes ten rap), ale wolkera vzpomenu.. tu jeho poštovní schránku.. na rohu ulice, to není lecjaká věc... 1) znuděný ve škole, naprostý opruz, nějaká posraná básnička ohovnu. 2) chytneš podstatu básně - tak jak to wolker viděl.. a říkáš si: to je tak krásné, takhle psát o obyčejné schránce, ta přirovnání včel k pošťákům (nebo jak to tam je), hezké vidění obyčejného světa. no ale pokud jdeš dál 3) ve fotce to stejně zachytíš jen jako věc, málokomu se povede beze slov vyjádřit ty věci okolo - ty včely, to, že psaní rozkvete nebo ztrpkne a další srandy (osudy, vztahy lidí)... zůstane jen odfocená poštovní schránka (nebo něco) a čumíš akorát na její krásné barvy a zjistíš, že je to stejně jen matroš, pomíjivá věc, za 2 roky tam přijde nějaká hnusná plastová, lidi stejně píšou emaily... kua. ok, můžeš to pojmout jako dokument, ale vracíš se tím někam mezi 1) a 2). nakonec (možná) zjistíš, že jediná věc, co má opravdu smysl (fotit), je ČLOVĚK... snažit se vytáhnout tu lidskou duši skrz oči a objektiv na film, zachytit ji, ukrást ji.. jedině duše je věčná, zbytek je pomíjivý - nemá 3.plán. ale není portrét jako portrét (nebo obecně fotka člověka). nelíbí se mi zachycování člověka jako lidské schránky/masa/produktu, tak jak to dneska frčí... (tělo je pomíjivé). proto jsem taky proti digitálu - neumí ukrást duši. proto mi připadají jiné než člověčí fotky o ničem.
tohle je podstata mého přemýšlení o fotce. samozřejmě to nechci diktovat a sám chápu, že některé věci se nedají brát tak striktně. sám mám vlastně rád zachycování pomíjivých věcí.. líbí se mi to možná tím, že je to taky pro fotografa výzva... nechci mít (snad nemám) na svět černo-bílý pohled, pak bych byl zaslepený chuj a všechny výše uvedené kecy by se mohly rovnou škrtnout.
sorry za můj výlev, matěji... jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor tak, abys pochopil, že je to jen názor - pohled na svět, ve kterém je zahrnut i respekt k pozitivnímu pohledu na svět někoho jiného ... což myslím tebe rozhodně zahrnuje. takže peace a těším se na další tvoje fotky (i když se mi třeba budou zdát o ničem) ;)
Kdybych mel hypnogene resit to, koho a jaky mnozstvi lidi to zaujme, tak bych k tomu pristoupil jinak, ale to nastesti resit nemusim. Delam to, co me bavi. Otazku typu "o cem tyhle fotky jsou" chapu jako vyrok cloveka, kterej se pred tim, nez tuto otazku polozil, prilis nezamyslel. Predpokladam totiz, ze odpoved by mel podat nejakej teoretik umeni a rozhodne ji nemusi podavat autor. Osobne mi staci, ze mam z fotky dobrej pocit. Muzu sice taky vedet proc ten pocit mam, ale nepovazuju za dulezity nejak to dalekosahle rozebirat. To je job pro nekoho jinyho. Hypnogen se o to sice snazi, ale jestlize skonci u konstatovani, ze jsou "o nicem", asi toho moc nevysvetli. Proto jsem u nejaky fotky vedle napsal, ze chce-li nekdo nejak prinosne fotky komentovat, musi mit celkem slusnou predstavivost.
Už asi rozumim, vy tam ze severovýchodu nic neberete vážně a ze všeho si děláte prdel. Jste asi prostě nad věcí. Se divim, že ten vladimir neni třeba z krnova. ;)
tak proč jsi to fotil sice vidím na první pohled, ale tady mi barva vysloveně vadí - není nijak nosná, rozmělňuje to, co by v kontrastní čb vyniklo o něco víc a možná by některým méně vnímavým jedincům leccos doteklo, mno a... úhel záběru je takovej nanicovatej, fotka je moc stísněná, dole moc luftu, nahoře se ti "pere" okno se zadní částí kravanu a dveře s fávem.
Není to kompozičně vůbec čistý, u takových fotek musí všecko až perverzně dokonale zapadat. Holt jsi šel kolem a sice uviděl, ale nedobře pojal.
...fajn komentáře
je tam nejaky zeleny auto a karavan, neboco;
v supr kompozici;
a je to na film.
neni to spatny, neni
to je oxymoron jak vod karla ignace machy
mně některé tvoje fotky přijdou takové "pro pábitele".. kdybych to měl říct jinak, tak jsi takový typ básníka mezi fotografy, který používá různé metafory a takové ty vjecy, aby vypravil obraz, příběh nebo keho hroma.. "primární"(prvoplánový) člověk, tam nevidí nic, sekundární to tam pak vidí (a má z toho třeba radost nebo co), prostě ho to baví.. no ale když jdeš ještě dál.. do terciálního pohledu, tak zas zjistíš, že je to stejně o ničem. nevím, jestli existuje ještě něco dál. osobně jsem se tam teda asi nedostal. kdybych to měl přirovnat opět k poezii, tak je to řekněme nějaká báseň, zdobně, jinotajně nebo prostě nějak nenarovinu podaná o nějaké všední věci... já moc přes poezii nejsem (spíš přes ten rap), ale wolkera vzpomenu.. tu jeho poštovní schránku.. na rohu ulice, to není lecjaká věc... 1) znuděný ve škole, naprostý opruz, nějaká posraná básnička ohovnu. 2) chytneš podstatu básně - tak jak to wolker viděl.. a říkáš si: to je tak krásné, takhle psát o obyčejné schránce, ta přirovnání včel k pošťákům (nebo jak to tam je), hezké vidění obyčejného světa. no ale pokud jdeš dál 3) ve fotce to stejně zachytíš jen jako věc, málokomu se povede beze slov vyjádřit ty věci okolo - ty včely, to, že psaní rozkvete nebo ztrpkne a další srandy (osudy, vztahy lidí)... zůstane jen odfocená poštovní schránka (nebo něco) a čumíš akorát na její krásné barvy a zjistíš, že je to stejně jen matroš, pomíjivá věc, za 2 roky tam přijde nějaká hnusná plastová, lidi stejně píšou emaily... kua. ok, můžeš to pojmout jako dokument, ale vracíš se tím někam mezi 1) a 2). nakonec (možná) zjistíš, že jediná věc, co má opravdu smysl (fotit), je ČLOVĚK... snažit se vytáhnout tu lidskou duši skrz oči a objektiv na film, zachytit ji, ukrást ji.. jedině duše je věčná, zbytek je pomíjivý - nemá 3.plán. ale není portrét jako portrét (nebo obecně fotka člověka). nelíbí se mi zachycování člověka jako lidské schránky/masa/produktu, tak jak to dneska frčí... (tělo je pomíjivé). proto jsem taky proti digitálu - neumí ukrást duši. proto mi připadají jiné než člověčí fotky o ničem.
tohle je podstata mého přemýšlení o fotce. samozřejmě to nechci diktovat a sám chápu, že některé věci se nedají brát tak striktně. sám mám vlastně rád zachycování pomíjivých věcí.. líbí se mi to možná tím, že je to taky pro fotografa výzva... nechci mít (snad nemám) na svět černo-bílý pohled, pak bych byl zaslepený chuj a všechny výše uvedené kecy by se mohly rovnou škrtnout.
sorry za můj výlev, matěji... jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor tak, abys pochopil, že je to jen názor - pohled na svět, ve kterém je zahrnut i respekt k pozitivnímu pohledu na svět někoho jiného ... což myslím tebe rozhodně zahrnuje. takže peace a těším se na další tvoje fotky (i když se mi třeba budou zdát o ničem) ;)
pani J ma s tou stisnenosti pravdu, karavanovky jinak muzu...
Už asi rozumim, vy tam ze severovýchodu nic neberete vážně a ze všeho si děláte prdel. Jste asi prostě nad věcí. Se divim, že ten vladimir neni třeba z krnova. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=i1jIPHgX3ak
Není to kompozičně vůbec čistý, u takových fotek musí všecko až perverzně dokonale zapadat. Holt jsi šel kolem a sice uviděl, ale nedobře pojal.