|
Anna.
Celý jej príbeh situujem do jej 4-izbového bytu a okolia paneláku. V určitom zmysle jej svet vnímam uzavreto a miestami zvláštne detsky. Žije v podstate v minulosti a prítomnosť vníma dosť poprehadzovano, ako človek, zabúda. To zabúdanie chcem symbolizovať v tom malom priestore, kde žije, čož je ťažšie ale zato výzva a dôvod pokračovať.
privítam vaše názory
vďaka
viac tu keď tak http://sonachovan.jimdo.com/%C5%BEeny/anna/
|
|
už dlhšie rozmýšľam jak vnímate kompozície, (či vôbec niečo.niekto) neobhajujem ich plne lebo viem, že to neni plne zrozumiteľné.
kompozície riešim vnútorne bez akýchkoľvek pravidiel, proste tak jak to vnímam v tej chvíly, preto je to zlé.lebo je to jemne mimo.
ale fajn vedieť porozmýšľam nad tým jak to zrozumiteľniť. aj keď rozmýšlam aj nad tými hranicami ,pokiaľ je vnímanie človeka každého iné. tak nie je ničia chyba že nie je žiadny pocit na akejkoľvek strane. proste to tak býva. pretvárať kompozície na niečo zrozumiteľnejšie mi príde diskutabilné ak to nie je prirodzené danému človeku tak je to potom tvorba na obraz niekoho iného.( tým nechcem povedať že tie moje sú dobré lebo jasne že sama viem že to neni až tak ono) možno buď alebo. buď tam človek niečo chytí alebo nič. ťažko písať o vnímaní.
Nechával jsem to dlouho odležetet před verdiktem, často jsem se chodil koukat, ale nic se nezměnilo. Pocit který byl na začátku zůstal až do teď — nic.
Tady z těch vidím jako nejsilnější pětku a z těch na odkazu 16 a 19 (ostatní je však stahujou ke dnu).
Zde jsem si uvědomil, jak moc je důležitá kompozice. Pokud je úplně špatná, zabíjí to i silný momenty. Tady se navíc stále dokola opakují stejné (špatné) kompoziční principy a tim je mi to protivný. (Je mi jasný, že to je subjektivní — tak píšu, jak to vidím já.)
Sry za upřímnost.
njn ... je ... a mozna taky moc kecam, ale je teprve rano a casu dost, tak co ;-)
njn. je to prostě subjektivní.
dokonce jí to utonutí v sérii možná i škodí ;)
1, pro me prilis "zvucne" entree, na webu to je nekde uprostred a funguje jako fajn fragment, tady to predstavuje tu osobu a nepride me to v kontextu dobre pouzity, samotnej odraz v zrcadle spis naznacuje, zes uz moc nehledela na veci kolem a spis jen na ni
2, docela smutne pusobici ... zajimavy souvislosti s tim jezenim primo z hrnce a tak
3, fragment jaksi v poloprazdnu, pro me urco zbytna fotka, netusim co se tam deje etc
4, silnej vyraz, docela dobre zachyceny, nechapu naklon
5, jasna prvni signalni, kazdej musi tohle zrat, a v klidu reknu, ze to beru i na x ty podivani
6, sorry, toto neni jako fotka dobry, byt ma treba pro tebe nakou vypovidaci hodnotu, ze opustila/se navraci do svyho teritoria
celkove musim rict podobne jako Jarda, ze to dost skripe, co se tyce skladby, nicmene i tak sem to rad videl (tu delsi verzi urcite radeji)
jinak proste fajn pribeh ze zivota, s postupnym casem bude jen silit (kdyz budes fotit dal, ze jo)
ono hej s výberom mávam galimatiáš, hlavne v tejto dobe
hynek. vďaka za podrobný popis :), k tej jednotke práve tá kompozícia šla odniekiaľ kde myseľ nezablúdi,tá kompozícia prišla sama, neviem či to poznáš, ale za ňou si stojím práve preto ako vznikla čiže asi je ťažšie pochopiteľná hlavou ale jasne že nie každému prijateľná, čož jasne, že beriem. Trojku si pekne typol veru blikala. K trojke v odkaze ..nie to bolo pre návštevu ale to je typické pre ňu, keď dakto príde tak ponúka a plní stôl.
mahdi. hej ono ako tak na stranke je toho viac, tak to vyznieva možno o niečo zrozumiteľnejšie.
Jarda :) kľudne ako cítiš, ku kompozíciam ti poviem len toľko, že plne chápem, že sú ťažšie straviteľné, kompozície ber ako môj pohľad momentalne vnímanie, keď som bola menšia často som pozorovala babku spod stola. a momentalne skôr rozmýšľam nad tým ako zachytiť a komponovať to, že ten človek ktorého fotím žije v totálne poprehadzovanom svete a stráca pojem o prítomnosti...to je momentálna výzva, ktorá je po emočnej stranke silná ale hlavne na trpezlivosť a komunikáciu, čož možno sa podarí a keď nie človek sa aspoň skľudní
[2] Ona dost mluvi, jidlo rovnou z hrnce ... ten vyraz ... ale tak jak je to zabrany mi to nejdriv dost unikalo ... mozna je ten zaber zbytecna slozitost a odvadi trochu pozornost od obsahu, kterej je dost vymluvnej.
[3] Obcas byva problem i obycejna vec, jako vymenit zarovku ... to me teda u ni napadlo
[4] Mluvi mi mozna i trochu podobne jako #2, dost to jeste rozvadi ten obsah stolu. Co me uplne nesedi je ten naklon, jenze ten ja nemam rad skoro nikde. Tady mi taky prijde zbytecnej.
[5] Ty proporce veci ... vsechno je tak velky ... postel, skrin ... dobra fotka.
[6] Ta mi stale prijde proste vyborna
--------------------
Projel jsem celou serii ...
[1] Ta mi prijde o kousek lepsi, nez ta #4 v serii co je zde. Zas tam chybi ten celej stul.
[2] Tam je pro me ten zivot v minulosti.
[3] To bylo navareno pro tebe? Ze to je na taliri ...
[4] Vyborna ... v serii zde mi podobne trochu schazely.
[5] -
[6] V hlavni roli prostor ... pani tu pusobi jak obrazek na zdi ... jako vzpominka sama na sebe
[7] Jako #4 + zas ty proporce veci v pokoji
[8] Nemichal bych formaty, asi
[9] Peknej portret
[10] -
[11] Uplne me ted nenapada nic, co bych k ni spec napsal, ale marna neni a ma v te serii urcite svoje misto.
[12] -
[13] -
--------------------
Dobre stravenej cas, pro me ... tezko takove veci nekdy dokoncit, asi ... ale smysl mi to dava ... mozna mas jen na sebe cim dal vetsi naroky, proto ti to obcas asi pripada bez smyslu, ale ja ho tam vidim ...
jo .. a drzel bych stejnou velikost fotek, ale to jen tak na okraj ;-)
jinak jestli ji navstevuj castejc tak je to takovej plytkej vyber...
a dnes sa ku mne dostal tento vyrok :
Vladimír Birgus, teoretik fotografie: "Snímky Dagmar Hochové často nejsou komponovány přesně podle pravidel, neoslňují technikou, ale jsou nesmírně spontánní a zachycují typický pohled na obyčejný život."
*
Cesta je podle mě tím focením buď dělat někomu radost nebo sloužit nějaké dobré věci. Focení do šuplíku nebo krabice je gut, ale spíš z dlouhodobýho hlediska, jak píšeš.
Jednička by byla fajn, ale degraduje to kompozice.
Zbytek mě neoslovuje.