Click to view full size image
#'1'

Click to view full size image
#'2'
hypnogenovi




                                               


...
File information
Author:malinovka   << (31/65) >>
Album name:All   << (746/1588) >>
Keywords:blava bus
Date added:Aug 19, 2010
URL:http://fotoluzr.net/displayimage.php?pos=-2436
Shoehardt  [Apr 03, 2012 at 08:47 PM]  
Slup jednoznačně nechat!
RomanP  [Apr 03, 2012 at 08:19 PM]  
Bravurní komentáře!!
..jsem opravdu rád, že můžu pobýt!..děkuju
..a Malino, za tu retuš, použiju Taffeyho slova, bych ti ruce urazil!!
každopádně můj šálek čaje ( a autobusy bych neodsazoval, snímek je pro mě vymazlený :-)
RomanP  [Apr 03, 2012 at 03:12 PM]  
tyjo...sem se musím vrátit!
thomason  [Jan 30, 2012 at 12:45 PM]  
jak jako
Jana  [Aug 31, 2010 at 04:26 PM]  
matesu, včera pozdě večer jsem nad tím úryvkem seděla a najednou se přistihla, jak si ho čtu znovu nahlas, teda polohlasem... To je krásná, úžasná čeština, závidím Ti přehled, že máš načteno, víš, po čem sáhnout. Já, když vlezu do knihkupectví, tak kromě Stýlové prd poznám, čemu se vyhnout :-D.
malinovka  [Aug 31, 2010 at 02:42 PM]  
:) Te dobrý, te vono.
Si to asi taky budu muset někdy přečíst.
cloveciahlava  [Aug 30, 2010 at 02:21 PM]  
Mel bych tu jeden citat, tykajici se diskuse nize, hele:

Bylo mne direktne spatne, kdyz jsem se ponejprv pohledem o ni otrel; a kdyz mi hrabe M., diletujici v malirstvi, rekl: "Ta slecna ma nanejvys interesantni, klasicky krasnou tvar," - nemohl jsem se zdrzet chechotu. Vubec nevim, jak to, ze vsichni tihle vytvarnici a lide vybrouseneho vkusu zadny vkus nemaji, - patrne si jej brousili tak dlouho, az z neho nic nezbylo; co se me libi, jim se zrovna nelibi, a co se me nelibi, jim jako naschval se libi.
Ladislav Klima - Utrpeni knizete Sternenhocha
Martin K  [Aug 30, 2010 at 12:39 AM]  
povedená rozcvička s razítkem
rene  [Aug 27, 2010 at 07:07 PM]  
slusna, ale pracna robota teda
malinovka  [Aug 27, 2010 at 07:01 PM]  
oko + hlava + ruka + PS CS3
rene  [Aug 27, 2010 at 06:45 PM]  
myslel som tu retus
malinovka  [Aug 27, 2010 at 06:29 PM]  
Jak PS 5? Jako fotošop, jo? Tak to ne. ;)
rene  [Aug 27, 2010 at 06:28 PM]  
nasiel som jeden iba rozdiel, asi nic nevyhravam :D
inak ako inde
PS 5?
btw zaujimave citanie
Shoehardt  [Aug 24, 2010 at 07:55 AM]  
Bez lampy to jaksi není ono.
htth  [Aug 24, 2010 at 12:11 AM]  
terminu neofotka ne nofotka, safra...
htth  [Aug 24, 2010 at 12:11 AM]  
Diky moc. Precetl jsem vsechno. dobry cteni. To o cem pises sleduju taky uz nejakou dobu, jen jsem si to nedovedl dat k tomu terminu nofotka, protoze ja jsem podobnejma terminama trochu nezasazen a zas na druhou stranu obecne k terminum chovam primerenou uctu, takze jsem to mozna tusil, ale jistej jsem si nebyl a najit o tom vic treba nekde na netu se mi moc nedarilo. Sice si o fotkach posledni dobou ctu vic, ale zasekl jsem nekde v historii a o soucasny fotografii vim vice mene prdlas. Umis veci citelne popsat ;-)
mAhdi  [Aug 23, 2010 at 11:02 PM]  
bych urco tu lampu nechal, ale priznavam, ze su dost proti takhle velkym zasahum ve fotce ... jinak mas tam slusnej barevnej rytmus, vic v tom ani nehledam
hypnogen  [Aug 23, 2010 at 01:42 PM]  
určitě s váma souhlasím.
rozhodně to tu bylo už dřív... o nic nového zas tak moc nejde. jen mám pocit, že poslední dobou se z tohoto "žánru" stal jakýsi "středí proud kvality a moderny" nebo jak to říct (uvědomuju si i to vratké označení "moderní".. to slovo mi ale evokuje právě něco, co je současné a zároveň už trochu mainstreamové / něco, jako když řekneš, že dnes je moderní nosit kalhoty s puky a k tomu bílé tenisky.. ale to je jen můj subjetkivní dojem z toho slova).. v současnosti totiž vedle toho může existovat něco čistě "trendy" a teoreticky i něco "nadčasového".
trendy je teď ve fotce imho např. holga / lomo, stejně jako třeba frčí retro brýle, které masově nosí indie bitches... v rámci ČR jsou to samozřejmě výkřiky současnosti, které jinde (na západě) už dávno byly a možná jsou tam i pasé.
nadčasové neofoto taky asi nebude, protože tady bylo fakt už dávno před náma. vůbec to moje označení berte jako moje osobní.. je v tom určitá nadsázka.

významný je i ten fakt, co zmínil matěj... // že je na co koukat, když fotky prohlížíš denně // často se totiž pozastavuju nad tím, že lidi teoreticky profesionálně deformovaní studiem fotografie, neustálým prohlížením a hledáním něčeho "krásného" (v extrémní podobě pak něčeho "nového") musí být fotografií jako takovou svým způsobem znuděni. těžko říct - do hlavy jim nevidím, ale komentáře z úst (potažmo klávesnice) ošlehaných mistrů fotografie typu "sračka", "nic", "ne" atd. jsou sice výmluvné a často objektivně vypovídající, ale občas mám pocit, že to jsou pouze syrové subjektivní výpovědi někoho, kdo je v té fotce úplně někde jinde... takže někdy se mi zdá, že mají dva lidé poměrně dobrý vkus, ale zároveň úplně jiný vkus ][ a je pak zajímavé sledovat střet takových dvou entit. pak právě nastává taková blbá situace, kdy obecně vítězí vyšší (i uměle vyšší) autorita. tomu zatím dost dobře nerozumím, a proto mi to celou neofotku mnohdy staví do úrovně lol.

připomíná mi to někdy mě samotného - těžkého odpůrce kytar a zasmrádlého rocku, který je schopný odsoudit hudbu, která prostě není podle mého gusta. často se pak musím fackovat, abych si uvědomil, že i v jiném žánru (logicky) existuje kvalitní produkce. považuju se ale za člověka s relativně širokým hudebním záběrem, a proto možná občas mívám v tomto ohledu nos nahoru. ale nakonec (domnělý) "znalec" a "arbiter elegantiarum" nemusí být vždy totéž :(
Fomak  [Aug 23, 2010 at 10:32 AM]  
s lampou
malinovka  [Aug 22, 2010 at 11:26 PM]  
Mě se líbí s lampou, tak u toho zůstanu. Navíc přecejen ty manipulace tolik nemusim.
Díky za pochvalu. ;)
cloveciahlava  [Aug 22, 2010 at 10:48 PM]  
je to lepsi bez ty lampy, hezky jsi ji odstranil
malinovka  [Aug 22, 2010 at 08:51 PM]  
Jojo, myslel jsem studium na ITF. Je to tedy tak jak jsem předpokládal – skoro jako na každej škole.

Já myslel, že je to nějakej oficiální termín.
Po českejch fotoservrech bych moc nekoukal, pokud chi vidět něco aktuálního – jak psal hypno: "jsme v ČR, takže nevěřím na nějakou upřímnou osobitost ve fotografii"... A možná že ani po těch zahraničních.
_____________________________

Matěji, a co ty a bezlampovka?
Fomak  [Aug 22, 2010 at 08:29 PM]  
malinovka: no nevím jestli bych tomu měl rozumět, jestli myslíš ITF tak to tak maximálně z prací spolužáků, co se týče nějakého vykladu tak jsme dělali fotku do roku 1918, a ted ve druháku by jsme měli dělat do 89. tak snad až ve třetaku, ale obavam se že učivo většiny kantoru je léta stejné, ale to bych možná někomu křivdil.

ono do googulu je toto zbytečný zadavat, podivej se spíš po fotoserverech typu fstop, luzr, tento trend tu vidím už pár let dozadu, ono samozřejmě i obdobné neofotky vznikaly dávno před náma, je hloupost si myslet že to je fakt nějaká nova vlna, spíš to beru tak že se určité vlny vrací a to co se nechytlo minule se může "uchytit" dnes.

nehledal bych v tom nějakou extra vědu...
cloveciahlava  [Aug 22, 2010 at 06:58 PM]  
Tos napsal pekne hypnogene, akorat vlastne nevim o co ti jde, muzu z toho vyvodit spoustu zaveru, napr. - aby to nebylo lol je potreba vratit se k nejakymu starymu stylu (co to je?), nebo aby to nebylo lol, je potreba zamerovat se na temata, na ktera se zameruje "prumerny amater", s idiotskosti motivu to je tezky zrovna tak, jiste jsou nejaka temata fotografovana casteji, ale proc bych to mel brat na zretel. Chces rict, ze fotit urcity veci je prirozenejsi?
Ja tomu tvymu vymezeni lol kategorie rozumim, myslim si ale, ze timhle zpusobem lze fotit tak, aby se to libilo i cloveku zcela nevzdelanymu v oblasti fotografie. Povazuju to dokonce za dost dulezity. Ale mimo to vsechno, hlavne aby bylo na co koukat - specialne, kdyz si fotky prohlizis denne, ne? To jsem pak rad za temer kazdou neololfotku. Reknes mozna, ze fotek tohoto typu je uz tolik, ze te nudej. Me jsete ne:)
malinovka  [Aug 22, 2010 at 05:32 PM]  
Supr hypnogene, tyhle tvý "kydy" si vždycky rád přečtu. ;)

Já ale myslim, že označení neofotolol je příliš nepřesný a do jednohopytle házející. Já v tom vidím ještě určité rozdělení na minimálně tři skupiny: 1. skládáme_si_fotku, 2. mrtvá_srna_před_tescem, 3. nezúčastněně_o_lidech. S tim že skládáme_si_fotku vidim jako hlavně statický scény, což je dost pro začátečníky (viz tahle fotka, nebo možná i fotka od BM ale to je dost blbě odfocený), mrtvá_srna je takováta jakože vtipná, to by mohl bejt i třeba ten kanec od VV (ikdyž by to mohlo bejt technicky/světelně lepší, podle mě) a nezůčastněně_o_lidech je třeba ten MB. Asi by se našli ještě nějaký další kategorie, ale momentálně mě nenapadaji. No a ty všechny se taky určitě různě prolínaji.

Jestli z toho HA myslíš janicka, tak toho jsem chtěl postovat do "Co zaujalo" ve fóru (tyy bilbordy) a asi to ještě udělam. Ale musim se přiznat, že některýma fotkama mě fakt osloví, ale jiný mi přijdou strašně amatérský, hlavně kompozice. Jakože tak to klíďo nafotim taky...

Tak ty si stejně jako já myslíš, že se na FS mnohdy bojí napsat co si myslí, nebo papouškují názory jiných? ...
Toto se mi moc líbí: "jsou lidi, kteří "to" tam vidí, protože "věří" a pak takoví, kteří "to" tam chtěji vidět..."

Ale vlastně z toho textu a celýho tvýho postoje, jak už ho delší dobu pozoruju a jak tě ne/znám, neni vlastně dobře poznat jestli neofoto bereš/snažíš se pochopit/chápeš/fotíš/snažíš se fotit/chceš fotit/tě míjí/zatracuješ. Napadá tě fotit radiátory, ale nehodláš to realizovat. Tak jak to teda s tebou je? :)

Jo a dej si pozor na to slovo "moderní", už jsem ti to jednou říkal, že to je komplikovanej výraz. Zkus použít "současná". ;)

No a Fomák by tomu možná měl rozumět, někde to přece už musí bejt teoreticky zpracovaý, ale zadal jsem si do gůglu "new wave type of photography" a ten mi nevyhledal jedinej odkaz...
Fomak  [Aug 22, 2010 at 04:55 PM]  
nevím pojem neololfotka si představím to co napsal hypno, nedalo mi to ani moc tu námahu nad tím přemýšlet co to je...

taková new wave type of photography....ale docela jsem tím přesycen, ale sem tam mi to nedá a sám něco podobného cvaknu
pepad  [Aug 22, 2010 at 12:22 PM]  
hypno, potlesk ! :) Uz asi konecne vim co je to ta neololfotka :)
btw, tenhle fstop rozbor by jsi mohl delat kazdy tyden ve foru, to by bylo zajimavy :))
hypnogen  [Aug 22, 2010 at 11:32 AM]  
já furt nevim, jak to definovat. prostě je to něco, co by většinu lidí vůbec nenapadlo fotit.. např. v podstatě nezajímavé místnosti, kde je nábytek jen svým způsobem nějak dobře poskládaný a neofotograf ho prostě do toho frame nějak dobře zakomponuje. čili tyhle neofotky vlastně úplně o hovnu, které se fotografovi povedlo co nejperfektněji vizuálně zachytit.
když fotograf zvládá světlo a kompozici na nejvyšším levelu, tak pak už jen hledá takové náměty, které nebyly "1000x viděny" a mastí to tam. a poňevadž byly v historii všechny logicky-zajímavé náměty 1000x viděny, tak se lolfotograf zaměřuje často na úplně idiotské motivy (jako z pohledu řekněme "průměrného amatéra", který se snaží fotit +-tradičním způsobem portrét, krajinu, akt, makro, reportáž, abstrakci..)
mě teď napadá třeba "fotit radiátory" (čistě jako lolfoto námět.. těžko říct, jestli to už někoho napadlo) /nehodlám to ralizovat ;)
lolfotky jsou navíc hodně o sériích... víc než kde jinde. ty výše uvedené kategorie obvykle fungují jako kusovky docela spolehlivě.. ale nedovedu si představit single (ač kvalitně cvaklou) fotku radiátoru.. to je natolik lol, že už vidím, jak mi každý píše, že to chce sérii. fuj :)
a tak to prostě je.

něco z aktuálních příkladů. na HA se obejvil borec - slovák, který docela kvalitně fotí série typu "místa v demolici" a teď ty hromady štěrku. to je pro mě námět, který by teoreticky vymyslel možná i nějaký důchodce s D40 (resp. cvaknul by si to, když by šel okolo (btw. u filmu znamená "cvaknout" imho tak 1-2 shoty (u digi tak 10-20 shotů)), ale on to zachytil fakt systematicky a hlavně dost kvalitně.. promyšlená kompozice, dobrá slušná apod. pro mě to je už v podstatě neofotka.

a teď aktuálně první 2 řádky fstopu: růže v mlze.. teď to ještě nikdo nekomentoval a já se musím přiznat, že absolutně netuším, co mu k tomu napíšou, protože to je tak těžce lolový námět, že ti lidi tam v tom začnou hledat určitě něco víc.. ale bojí se to napsat, takže se klávesnice ujme jako první TS a smete to po kompoziční stránce a ještě plivne na kvalitu scanu. a pak teprve začnou nacházet další.
pak je tam tmavý divočák v místnosti, což je pro normálního člověka nepovedená fotka prasete, kdy si ho chtěla rodinka cvaknout na památku z místa, kde obědvali, ale zapomněli zaponout blesk, ale pro lolfotografy to bude úžasná scéna plná detailů a asociací (další divočák na stěně a jeden an obraze).
pak je fotka samotného Mistra.. imho vážná hudba ve fotografii. pro lidi s iq pod 120 a bez několikaletého studia světové fotografie, je to absolutně nepochopitelná fotka. pak jsou lidi, kteří "to" tam vidí, protože "věří" a pak takoví, kteří "to" tam chtěji vidět... jo a lidi z TK by tomu asi neupřeli kvalitní technické zpracování. jinak teda wtflolfoto jak vyšité :)
pak jsou tam fotky od BM, která kdysi fotila jako ten "průměrný amatér" a teď začala chápat neofotku +- tak, jak ji chápu asi já, a podle toho i fotí. k tomu není co dodat.. prostě takhle fotím já, když chci dělat neo.
a pak MB.. zas lolfotka, která normálnímu člověku, který má jen průměrný fotografický rozhled, musí připadat jako "omylem stisknutá spoušť".
a pak opět TS...

tedy neololfoto je zkrátka "něco víc".
tímto nechci házet do pytle veškerou moderní fotografii.. nechci to tak striktně kategorizovat, páč sám mám v hlavě dost nasráno a v hodně věcech buď vím hodně málo, nebo jsem těžce seklý.

na druhou stranu.. jsme v ČR, takže nevěřím na nějakou upřímnou osobitost ve fotografii a ačkoli jsou lidi okolo neofotky tak nějak lepší, tak pořád to jsou jen lidi.

ps: kdo si tento text veme moc xrdci, je na nejlepší cestě být lol :D
htth  [Aug 22, 2010 at 01:38 AM]  
Tak vim o te neloloFce furt prdlajs ;-)

Dal jsem tomu cas ... z tech dvou se mi zda vic ta s tou lampou, asi ... ale celkove to pro me moc neni ... nejak se do toho prostoru obrazku ne a ne napasovat.
malinovka  [Aug 21, 2010 at 11:21 PM]  
Jestli neni nakonec lepší fotit černobíle... Nakonec je jedno jestli mam barvy jako kubshta.

A v tobě se vyznat to je taky voříšek, prostě se ti člověk nezavděčí. ;)

Ale zdá se mi, že zde přibývá stále více lidí, kteří chtěji vědět co to je ta NEOFOTOLOLKA a ty né a né se odhodlat jim to vysvětlit. B)
hypnogen  [Aug 21, 2010 at 09:20 PM]  
jj, přidals žlutému kanálu a ubral jinému (možná červenému),
ale takhle si s tím kolikrát hraju taky a většinou dojdu k závěru "když to tam neni, tak s tím horko těžko hnu v postprocessu"

prostě něco umereš/přidáš - určitý berevný segment té fotky začne vypadat líp, ale vysere se to zas někde jinde.. takhle bys tu fotku musel jemně barevně tunit část po části.
malinovka  [Aug 20, 2010 at 09:08 PM]  
A co ta barva, zaregistrovals vůbec změnu? ;)
hypnogen  [Aug 20, 2010 at 07:46 PM]  
tyjo, neni :(
asi tam ta lampa proste ma naky svuj vyznam.
(ale povedlo se ti ji odstranit fakt dobre :))

kubshta: zas si to tak neber. ja mam fut podezreni, ze mas nejak rozladeny monitor nebo co.
a abych nebyl pokrytec, tak musim priznat, ze kdyz jsem kdysi fotil nejakym digikompaktem, tak jsem ty barvy taky tak rozhazoval a dokonce jsem si na to cetl ruzne navody/tutorialy a tak.. za zacatku mi to prislo super, ale pak se mi to zdalo cim dal min cool a pak jsem objevil analogove barvy (nejprv zjemana cross) a kdyz dneska omylem nekde ve slozce narazim na nejake ty svoje stare color-tuningy, tak se jdu pozvracet.
takze jsem si tim taky prosel, neboj ;)
kubshta  [Aug 20, 2010 at 12:08 PM]  
hypno: ha ha ha... nemusíš se furt do mě navážet... chápu když se ti něco nelíbí, ale vše má své meze...
malinovka  [Aug 20, 2010 at 03:11 AM]  
Tak co hypno, je to lepší?
malinovka  [Aug 19, 2010 at 11:50 PM]  
Ne, tohle se mi moc nelíbí, přijde mi to dost přehnaný. Na druhou stranu jsem ochotnej uznat, že to může bejt lepší než surová fotka co mu vyleze z digi.
Pravej cross přece taky v podstatě rozšteluje křivky, nebo ne? Možná že jen víc "správně".

Já to docela chápu co jsem s tim udělal, ale zkusim to napravit a vložim to sem, jo…
hypnogen  [Aug 19, 2010 at 11:12 PM]  
http://www.flickr.com/photos/32835860@N06/4842599560/
líbí se ti tyhle barvy? mně ne..
je to nějaký smradlavý plugin v ps (cross process), kdy se rozštelujou křivky barev a pak to vypadá jak "retro štýlo"... ale pokud člověk není barvoslepý, (popř. se k tomu nikdy nesetkal s pravým xpro), tak ho to musí po pár fotkách přestat bavit.

tím nechci říct, že vám to ujíždí tak moc.. jen to jsou takové rádoby barvy.. u kubstshty to chápu, páč má chudák jenom nějaký digoš (:p), ale co sy s tym zrobil ty, to fakt nechápu, bo ty minulé fotky jsi měl imho barevně celkem vymazlené.
pepad  [Aug 19, 2010 at 09:22 PM]  
to me bavi dost...urcite hodne fotogenicky misto
jo, taky by me zajimala definice neololfotky :))
malinovka  [Aug 19, 2010 at 01:13 PM]  
Hynku, to budeš muset s touhle otázkou na hypnogena, já vlastně pořádně nevim, ale on je schopnej tyhle věci přidávat do slovníků. :D

hypno, to je další výzva. :)

Matěji, to místo mě úplně fascinovalo, ty střechy a pak taky záplava červenejch busů, dalo by se tam toho nafotit hodně, tohle je jen cvak půjčenym aparátem. No a ta tvoje fotka — máš to taky fvyfocený... ;)
cloveciahlava  [Aug 19, 2010 at 12:23 PM]  
tohle uz mam taky vyfoceny, hele: http://www.panoramio.com/photo/14988507

priklanim se k odstraneni lampy, ty budovy jsou super
htth  [Aug 19, 2010 at 12:23 PM]  
Safra, uz to tu ctu po n-ty .... co to je neofotololka?
malinovka  [Aug 19, 2010 at 11:54 AM]  
Jojo, jsou to lamy, který neofotololku vůbec nechápou. ;)

S těma střechama máš asi pravdu.

Mě ty barvy tady přijdou v pohodě, to spíš na tom HA je to ta Jakubovo barevnost. Ale, tam se mi to změnilo po vložení. (Občas se mi to teďko stává ani nevim proč, asi něco dělam blbě v PS.) Tobě víc sedí tamta? Co se ti na jeho jetejch barvách nezdá? Mě většinou sednou.
hypnogen  [Aug 19, 2010 at 11:44 AM]  
jo a barvy tu máš jeté skoro jak kubshta :(
hypnogen  [Aug 19, 2010 at 11:43 AM]  
hej upe diametrálně jiné názory (vkus) než na HA, sleduješ?
tam prostě nemají pro neofotolol vůbec pochopení :D

mimo té lampy teda... bych se ještě o něco přikrčil, ať se od sebe víc odpíchnou ty střešní lajny těch busů vlevo.
kubshta  [Aug 19, 2010 at 10:46 AM]  
luxus :)
Fomak  [Aug 19, 2010 at 09:21 AM]  
jo, líbí se mi tam te žlutá lampa
badbunda  [Aug 19, 2010 at 07:43 AM]  
pěkný červený, fajn
Shoehardt  [Aug 19, 2010 at 05:50 AM]  
Tohle je fajn+
brian le petit  [Aug 19, 2010 at 05:06 AM]  
jako dobry