takže jestli to chápu správně, nejde o to, že by se stávalo, že se ti emulze nějak samovolně rozteče, kam by neměla /nevím, jak "hutnou" má konzistenci/, záleží zkrátka na autorovi, jak chce, aby ti vypadalo, ev. jak moc chce ušetřit
mno, toto je jedna z věcí, který bych někdy ráda zažila (live), tak až se budete někdo bydlící poblíž chystat k podobné činnosti, žhavte dráty :-)
ty tahy štětcem jsou fakt jen moje manýra (ale v praxi se to takhle prostě dělá.. v některých procesech to má opodstatnéní z hlediska úspory té chemie ("emulzí"), takdy to nní ještě nijak nákladné, ale až začnu použivat stříbro, tak už to nebude upe levná záležitost.. teď mě napadá, jaké okraje dělá Vano v té své platině (tak 10x dražší než to stříbro)). navíc se to dělá obvykle na standartní formáty papíru (A4, popř A3) no a negativy jsou třeba 13x18 (Magnola např.), tak se tam nechává rezerva na ořez/rámeček, cojávím. oni si hezky kreslí obdélníčky, kam nanášet emulzi, vzhledem k velikosti jejich negativu atd., ale já to plácám hlava-nehlava.
tohle je třeba A4 (vpodstatě bez ořezu), negativ je tištěný na folii (není to origo z VF (ty pinhole třeba byly, ale to bylo jen 10x15).
jinak moje věci zatím i na živo vypadají naprd. mě osobně okouzlila tvorba Fedora Gabčána, kterou jsem měl možnost vidět live letos na jarním Setkání fotografů v Ově, to jsem šel do kolen a prohlásil jsem, že to jsou nejlepší fotky, co v tom baráku ten den byly.. načež se taky nějaký konzervativní panák ve vestičce (s profesionálním výrazem) ohradil, že co to melu. Ten Gabčán je jeden z guru těch altprocesů v ČR, pak ještě Tomáš Štanzel a Miroslav Vojtěchovský, o nikom dalším nevim.
mně na tom vadí ty rozpatlaný okraje, v mých očích to fotku sráží na jakousi manýru /i když to tak třeba vůebc nemuselo být, nic ve zlým,jenom píšu, jak to působí vizuálně - "jakože mít to děsně starý, woe"/, tak by mě zajímalo, jestli se těm nedbalým okrajům dá vyhnout pečlivým rozetřením nebo jestli někdy začišt'uješ ořezem.
Fakt bych se chtěla soustřefit jen na motiv a ne na tahy štětcem...
takže jestli to chápu správně, nejde o to, že by se stávalo, že se ti emulze nějak samovolně rozteče, kam by neměla /nevím, jak "hutnou" má konzistenci/, záleží zkrátka na autorovi, jak chce, aby ti vypadalo, ev. jak moc chce ušetřit
mno, toto je jedna z věcí, který bych někdy ráda zažila (live), tak až se budete někdo bydlící poblíž chystat k podobné činnosti, žhavte dráty :-)
tohle je třeba A4 (vpodstatě bez ořezu), negativ je tištěný na folii (není to origo z VF (ty pinhole třeba byly, ale to bylo jen 10x15).
jinak moje věci zatím i na živo vypadají naprd. mě osobně okouzlila tvorba Fedora Gabčána, kterou jsem měl možnost vidět live letos na jarním Setkání fotografů v Ově, to jsem šel do kolen a prohlásil jsem, že to jsou nejlepší fotky, co v tom baráku ten den byly.. načež se taky nějaký konzervativní panák ve vestičce (s profesionálním výrazem) ohradil, že co to melu. Ten Gabčán je jeden z guru těch altprocesů v ČR, pak ještě Tomáš Štanzel a Miroslav Vojtěchovský, o nikom dalším nevim.
Fakt bych se chtěla soustřefit jen na motiv a ne na tahy štětcem...
zatím to teda tuším moc vychytaný nemáš, ale jako dobrej historickej neopunk. cením si
bych se chtel jednou mrknout na tyhle vecicky na zivo, jak velky printy z toho delas?
takže zítra :-)