Click to view full size image
#'1'

Click to view full size image
#'2'

Click to view full size image
#'3'

Click to view full size image
#'4'

Click to view full size image
#'5'

Click to view full size image
#'6'

Click to view full size image
#'7'

Click to view full size image
#'8'




                                               


dom seniorov, Upohlav
príde pani k zrkadlu, vraví:"pustite ma prosím" pozerá na seba, usmieva sa "chcela by som prejsť" (č.4)....byť rád, že o sebe zatiaľ viem a zatiaľ plne vnímam ...vnímať a nemať bolesti alebo iné zmyslové poruchy po 75-tke je fakt pekné vidieť...ak vôbec...
o technickej nekvalite viem, ak môžte tak by ma skôr zaujímala vaša pocitová stránka ...vďaka
File information
Author:sch   << (4/13) >>
Album name:All   << (164/1588) >>
Date added:Apr 27, 2013
URL:http://fotoluzr.net/displayimage.php?pos=-3546
Kačaba  [May 04, 2013 at 10:00 AM]  
hned jsem te poznala.. asi jsem za dobu, co tve fotky vidam, naladena na tvoji vlnu. libi se mi tvuj pohled a i kdyz rikas, ze se ted hledas, v jednotlivych fotkach te nachazim (v sestce nejmin - ta je takova nejvic "tuctova")..
gipi  [May 02, 2013 at 11:59 PM]  
nepozera sa na to 2x prijemne, co ti poviem. nemam chut to tu nejako rozoberat, ale toto chce byt fakt 'insider '[nurse/regular], a na to nestaci ani 5, ani 10, ani 15 navstev a ani 37 navstev [kasli na cisla, su ilustracne]. a tentokrat skutocne viem, o com hovorim.
akurat ma mrzi, ze ked som mal tu prilezitost, fotku som vtedy [este] nevnimal ...

ps. ak vydrzis, pozriem si to o zopar rokov. kusovky, ani tie seriove, ma zaujimat nebudu. to tvoje 'to' sa bude v nich formovat dlho, a rad sa zastavim, ked sama v sebe poznas, co to je. drzim palce
pepad  [May 02, 2013 at 03:54 PM]  
za me rekl vsechno Thom. vidim to stejne.
jinak zajimava podnetna debata, rad jsem si procetl:)
pro me je z tohoto celeho souboru nejlepsi fotka cislo 7, nejvice na me prenasi pocity z toho mista a nejvice me nuti premyslet o tom miste.
myslim si, ze kdyz tomu das opravdu vice casu, tak se z toho treba vyklube neco dobreho s presahem. zatim je to pro me proste "rozpracovane"
kubuthor  [May 02, 2013 at 11:56 AM]  
nechce se mi číst diskuzi.. tak jen, že se sem vracím a nějak si na to navykám, ale napoprvé mi to přišlo až nepříjemný.
ozvu se po pár pohledech znova .)
mAhdi  [Apr 30, 2013 at 10:03 PM]  
mam z toho pocit neuplnosti, proste nebylo receno vse, spis jen prvni nastin, at to znamena co to znamena ... jinak muj nazor na podobny temata je, ze to je nutny fotit dlouhodobe (treba mam kamose, co fotil v detskym ustave, jeho fotky byly vzdycky radoby efektni, ale po tom roce tam vybral celek, kterej me hodne prijemne prekvapil celkovou urovni, jakoby si byl schopnej spoustu veci uvedomit a delat jiny fotky, nez jeho std reporty, to ber ale jen jako takovou odbocku), v kazdym pripade to podstany je ten pocit neuplnosti z me strany
Fomak  [Apr 30, 2013 at 09:46 PM]  
jako nástřel fajn, vybral bych si ale jako lama
sch  [Apr 30, 2013 at 01:13 PM]  
laco - ano osobnostne vyzretá nie som,to fakt plne súhlasím, a myslím to fakt vážne:) a ani nemám pevne stanovený koncept do detajlu vytvorený, preto je to takéto.

zatiaľ chcem fotiť čo najobyčajnejšie lebo na tú silu ktorou dokáže byť fotka nie som pripravená. viem, že by to šlo bez ohľadu na to aká ťažká je téma.
ten senior dom navštevujem od augusta minulého roku a fotím fakt pomaly, lebo byť tam 24 hod.tak som na prášky.
chcela som len vedieť pocit, či v tých fotkách je niečo málo cítiť. lebo určitý čas som prestala cítiť fotografiu. preto som chcela vedieť či je tam nula alebo aspoň niečo málo.
toď vsjo ode mňa.
RomanP  [Apr 30, 2013 at 11:18 AM]  
http://www.mariogiacomelli.it/53_ospizio.html

..asi znáte, ale jeho pohled na svět stáří (nejenom) mě doslova přibil k zemi..
Lama  [Apr 30, 2013 at 10:25 AM]  
Jasan Londyn a jeho galerie a muzea su uazasneeeee celkovo Anglicko je poprdeli
Amsterdam a Holandsko mam rad zil som tam nejaky cas a mam tam oblubenu kaviarnicku Hill Street Blue, tam teda hrali :)
htth  [Apr 30, 2013 at 10:18 AM]  
National Gallery v Londyne byl pro me uzasnej zazitek i sama o sobe a tim jak funguje ... tam muzes chodit do galerie volne jako do parku ... uzasny!
:-)

Taky jsem byl i v tom Amsterdamu ... na me to fungovalo ... ale ja tam jel stopem jen do toho muzea a kavu jsem si nechal az na potom :-)

Ale ten rozdil te volnosti v Londyne a celkem prisnejch opatreni v Amstru byl teda znatelnej ... mozna i to jednomu ty dojmy upravi ... Londynska galerie je proste uzasna :-)
Lama  [Apr 30, 2013 at 10:15 AM]  
este k van Goghovi, bol som v jeho muzeu v Amsterdame, tam sa ten orgazmus nejako nedostavil, neviem ci nebolo prilis vela kavy v cofeeshope :)
Lama  [Apr 30, 2013 at 10:13 AM]  
patlanie je cesta
aspon sa nieco dozvies
Lama  [Apr 30, 2013 at 10:07 AM]  
2 htth to medzi mnou a sonou nechaj tak, ona vie o com pisem :)
ohladne van gogha suhlas a to bol ten genialny samouk, hoci kreslit najlepsie nevedel cele to vynahradil tou svojou zivelnostou impresiou a podla mna expresiou v jednom. Nikdy som nechapal co vidia na jeho slnecniciach kym som ich nazivo nevidel, vstupil som v Londyne do National Gallery a nieco zlava tam ziarilo totalne jasno ako slnko, otocil som hlavu a iba som cumel. To bol velky zazitok, vedla neho potom boli dalsi jeho suputnici vcitane Paul Gauguina, tak tie slnecnice akoby nad celou jeho generaciou ziarili a drzali ochranny stit, a to mam rad Gauguina a jeho uzasnu farebnost, ale tie slnecnice proste boli uzas.

2 sona: vratim sa spat k tvojej teme , myslim ze tato tema je velmi narocna a tazka, tieto ustavy su vo vseobecnosti narocne. Myslim si ze tam musis mat jasno v hlave myslienke a byt vyzrety osobnostne, to ze vizual musi slapat je jasne. Depardon fotil ustavy v Taliansku asi cca 4 mesiace az pol roka a potom odtial usiel bol zdeptany. Je to velmi narocne, tu nejde len o to mat fotograficke videnie ale dostat z ludi hlbku podstatu ich stavu, co citia prezivaju inak to podla mna ostane len vo faze cvakov.
sch  [Apr 30, 2013 at 09:59 AM]  
to máte pravdu ujo :)
tak možno sme už aj dopatlali :)
občas asi treba :)
každopádne vďaka že ste sa tu stavili a patlali též :)
htth  [Apr 30, 2013 at 09:57 AM]  
Beze slov to ale nejde, teta ... to se neda svitit a obcas se je halt patlat musi :-)

Ja to taky matlam jak muzu ... asi rozumim, ale me je milejsi obcas neco rict treba i blbe, ale rict, no ....
sch  [Apr 30, 2013 at 09:55 AM]  
ale je pravda, že mám veľkú chuť nebyť netovo nikde :)
sch  [Apr 30, 2013 at 09:54 AM]  
:) hynek neznášam typu že vysvetlovanie nie je moja silná stránka :) lebo polapiť slová je jako chytiť pierko vo vetre :) hádam rozumieš
htth  [Apr 30, 2013 at 09:52 AM]  
Ja ti rozumim Laco ... ale stejne tak se da treba ukazat na pariske obdobi Vv Gogha, ktere je s odstupem casu hodnoceny asi jako jeho nejslabsi z jeho tvorby prave pro to, ze byl pod prilisnym vlivem cele te pariske skupiny ... a to vubec nikdo nezpochybnuje, ze mu to obdobi urcite hodne dalo. I kdyz malovani je o te "naucene" technice o hodne vic ... mozna teda ... jen technika vytvoreni vzoru na ubruse dava obcas zatisi v malovani smysl ... u fotky je to mozna jinak ... i kdyz ja treba podobne vnimam ty ruzne hromady sterku, takze ne uplne .... co se studovani tejka jsou malovani a fotografie urcite spojene nadoby ... to absolut souhlas.

A at ctu jak ctu ... zadne osobni invektivy jako na amaterskych serverech /tak on je tenhle asi vlastne taky/ nevidim, ale mozna se jen blbe koukam. Pro me po nejakem case celkem zajimava debata zde ... ale asi to vnimame kazdej jinak. Takovahle debata na tech "popularnich" serverech probehne jen vzacne ... tam vidim ten rozdil zas ja. Nesnaset tyhle debaty podle me ponekud popira smysl ty vubec bejt ....
sch  [Apr 30, 2013 at 09:50 AM]  
laco práve preto neznášam tieto debaty lebo to vyznie dosť zle. preto moje slová neber osobne. viem že máš dobrý zmysel pre humor tak ho tam hoď :)
sch  [Apr 30, 2013 at 09:47 AM]  
hynek. vďaka
nejde o zhodu len o prijatie že existuje aj iná cesta ako sa k niečomu dopracovať, len sa to zle vyjadruje cez slová a sama sa potom motám
plne rozumiem prirodzeným spôsobom učenia, tak sú založené všetky školy. rozumovo
ako aj to že fotka je remeslo to remeslo neovládam,
a ak chcem porušovať pravidlá musím ich plne ovládať a mať naštudované.

druhá časť sa skladá z pocitov a tej prikladám oveľa väčšiu hodnotu ako aj tomu kde sa vnútrone človek nachádza a čo rieši...lebo na fotku má vplyv čovek sám ale aj niečo medzi nebom a zemou, ktorému človek verí a keď nie tak tvrdo maká na sebe alebo verí čomu verí.

niekto by si vo svoj posledný deň možno prezeral knižku svojho obľubeného autora, niekto by šiel fotiť, niekto by len bol :)
je veľa spôsobov a každému je prirodzený iný.
Lama  [Apr 30, 2013 at 09:26 AM]  
no ja si to nemyslim, vzdelanie vo vacsine pripadov dava kridla a viacej moznosti a variacii na vzlet.
Picasso ako 14 rocny maloval ako stary majstri, lebo to mal cele nastudovane a samozrejme bol velmi zrucny. Kedze mal nastudovane / nakreslene / namalovane mal z coho vychadzat , mohol vzlietnut a tvorit veci, nove veci. Tym nechcem povedat ze bez vzdelania nemozes byt dobry, naopak myslim si, ze musis byt urcitym sposobom geniom, ale tam je tiez prirodzena vola studovat skumat veci len mozno inym sposobom, ale ze by Ta vzdelanie o nieco ochudobnovalo? Priatelia povedzte mi kedy vas vzdelanie o nieco obralo? Ci vam chyba ten pocit ze viete preco sa blyska a nemozete iba tak padnut na kolena a triast sa nad nadpozemskymi ukazmi? Nedavno som sa rozpraval s jednym vynikajucim Slovenskym vytvarnikom a on to zhrnul asi takto, teraz to poviem podla mojho: su zhruba 2 principy. Jeden je zivelny a druhy je intelektualny. Ten zivelny , ked Ti dojde energia/zivelnost/testosteron tak si ako umelec co ma nieco svetu dat v podstate skoncil. Ten druhy zvykne vydrzat do vysokeho veku.

Este na margo tvojich invektiv Sona, nikdy sme sa nestretli a nepoznas ma, neviem podla coho tu vynasas nejake zaveri kto je aky, ale to necham na Teba, sa v tom vrtaj a hodnot :)
A este jedna vec : koli podobnym debatam ktore sa zvykli zvrhnut od fotky k rieseniu niecoho osobneho v domienke niecoho nevypovedaneho , mozno jednoducho neuneseneho urazeneho vlastneho ega, ked debata uz nemala pomali nic spolocne s danymi fotkami som odisiel zo vsetkych amaterskych for, lebo som mal dost tych nekonecnych debat , ktore mi nic nedali a len osocovali jeden druheho bez nejakej hlbsej vedomosti a znalosti druhych osob.
htth  [Apr 30, 2013 at 12:53 AM]  
To jsem presne ja ... jednoduse me to napadne napsat az ted ;-)

Proste si myslim, ze clovek presprilisnym koukanim okolo taky muze prijit o cit pro vec, kterej uz v sobe nejak ma ... a rozumim tomu co pises Sono, jen uz mi to zas prijde jako opacnej extrem ...
htth  [Apr 29, 2013 at 11:32 PM]  
Pro me zajimava debata ...

... ono je jasne, ze kdo chce treba v muzice improvizovat, musi mit naposlouchano a nacviceno ... marna slava, bez toho to proste nazivo nejde .... i ta improvizce je z casti slozena vetsinou ze znamejch, jen treba trochu zmenenejch postupu, prstokladu atd ... a jasne, ze i v malirstvi stale nekdo na nekoho navazoval ... otazka je, jestli to, ze ti tyhle veci odjinud zacnou naskakovat automaticky nejak nepotlacuje co a jak jsi chtel vlastne rict ... a pak taky ... jestli, kdyz roklicujes neci vypraveni podle toho jak by to rekl nekdo jinej jeste vubec vnimas to sdeleni obycejnym jednoduchym zpusobem ... proste jako sdeleni a ne sadu nejakejch vyrazovejch prostredku, kde uz to sdeleni mozna ani nevnimas tak , jak bys ho vnimal, kdybys tuhle potrebu to prilis rozebirat nemel /ale tim tu potrebu nijak nechci zpochybnovat ... jen mi prijde, ze to obcas muze jit po sobe/. No ... mozna jsem se do toho lehce zamotal, ale snaha se pridat byla ;-)

Ale v podstate Sono na nejaky "automaticky" texty/foceni moc taky neverim ... ale snad rozumim v cem je ta neshoda ... mozna.


K fotkam:
[1] To mi prijde dobry ... takhle poslouchal zpravy muj deda ...
[2] Vubec netusim o co jde ... kdyby to nejak pokracovalo, ale tak jak je v tomhle souboru mi to neprijde vubec dobry ...
[3] Libi se mi ten odstup a ten kompromis prostredi/pan 1:1, ale stejne mi to nejak nefunguje ...
[4] Imho se zbytecne snazis z toho delat reportaz, kterou ja bych v tom asi ani nechtel videt ...
[5] Atraktivni prostredi te chodby, ktery si asi o fotku rikalo, ale neni to tam, pro me ..
[6] Docela jo ...
[7] Pro me nejlepsi z celeho souboru ... i kdyz je to vlastne takove bez akce, bez kontaktu ... tak na me funguje uplne nejvic ... Zas se mi libi ta plichta prostredi - pan ... je v tom kus toho co treba cejtim u te tve nedele, ktera uz je asi stara vec ... ale ve me nejak hodne zustala.
[8] Ee ... ja to tam necejtim


No ... porad si s tim jak umis ... snad to trochu srozumitelne je :-)
RomanP  [Apr 29, 2013 at 11:22 PM]  
thomason vyjádřil hodně z mých pocitů
sch  [Apr 29, 2013 at 09:47 PM]  
:)
laco dík
sa vyjadrujem asi dosť bilne.de. ale aj keď sa ti zdá že trepem mimo tému tak rozumiem
jasne že chcem počuť názor
tiež sa ospravedlňujem za svoju sprostosť:)
ale príde mi vtipné že tu rozoberáme len svoje vlastné ego :)
ty si realista ja nie :) preto si nerozumieme :) a nikdy ani nebudeme
ale vážim si ťa laco .)

ps. neviem sa zlepšovať pozeraním na iných ale konaním, čiže len a len foťením. asi to je nadlho. tak neriešme :)
Lama  [Apr 29, 2013 at 09:36 PM]  
Sona myslim ze si absolutne nerozumieme. Nikde som nepovedal fotit ako Majoli alebo Depardon, ale nastudovat ako to nafotili najlepsi. Je to obdoba ako ked maliari/sochari studuju velikanov malby. Normalne studium umenia. Snad toto je uz polopatisticke, viac to polopatisticky ani nejde snad :)

Ale tu este skusim inak : Ak chces fotit/malovat/hrat futbal/hokej a zlepsovat sa v tom tak predsa nepojdem pozerat/studovat zakladnu umelecku skolu alebo na futbalovy zapas 4 ligy.

Kazdy z niekoho z niecoho vychadza cize to ze zabudnut na vsetko co som videl a pocul je blbost. To je ako keby si zabudla ze uz bol vymysleny toaletny papier.

To o tej volnosti a skutocnom foteni a uceni, to nejdem komentovat :D tam nemam o com. Myslel som si , ze chces pocut nazor na svoje fotky ked to davas sem na komentovanie, myslel som si ze ked Ti napisem nazor a navediem Ta niekam kde to povazujem za prinosne a vynikajuce ze to ocenis, namiesto toho sa tu rozputala osobna debata mimo tychto fotiek.

Sorry, ze sa mi tie tvoje fotky nepacia
sch  [Apr 29, 2013 at 09:05 PM]  
laco jasne že chapala, čo si tým chcel povedať aj nepovedať ...
myslela som tými slovami, že nechcem fotiť ako Majo.li
ocenila by som keby si uvažoval vnútorne intuitívne svojsky nie porovnavaním tým čo si videl to považujem za názor hodný posunu, lebo je čistý od dotyčného - nie ako by to malo vyzerať -
depardon, je úplne iná laťka na ktorú sa ani nedá hrať ani podobať. to sú proste FOtky Pardona si fakt vážim. lebo je svojský.
je nemožné porovnávať, moje cvaky a magnum fotky

možno keď zabudneš na všetkých a všetko čo ťa matúš alebo ktokoľvek učil tak skutočne začneš fotiť a pocítiš voľnosť. nie pravidlá. mne ide o to. o ten pocit bez pravidiel. aspoň niekde. zabudnúť na všetky fotky. a len vnímať čo dokážem vpratať do obrázku.

4 tá foto - možno som ten milimeter končiaceho zrkadla mala odfotiť ale nejdem sa tu vyhovárať na stiesené podmienky že už som nemala kam ten krok ísť a za to že som bola na tej druhej babke skoro nalepená. možno nabudúce.
Lama  [Apr 29, 2013 at 07:43 PM]  
Sona myslim ze si nepochopila alebo si si pozrela ineho Richardsa a ineho Majoliho :), nehovoril som o 2 poschodi. Nakoniec ani Majoli ani Richards nefotia bezvladnych ludi naopak nafotili zivot v ustave realitu. Detto Raymond Depardon, ziadne bezvladne tela a fotky brnkajuce na city.
Inak fotka cislo 4 tam by bol zaklad, keby si to zabrala lepsie, stacilo kus posunut fotakom do lava - ten odraz tej druhej pani ktora ma vyraz a vykaslala si sa na pravu stranu.
sch  [Apr 29, 2013 at 05:03 PM]  
ĎAKUJEM.

roman - asi je to prefotené to máš pravdu, ale nechávam, aby si témy vyberali mňa, cítim v tom väčšiu slobodu potom :)každý mame aj tak okrem iného v sebe aj to - druhé poschodie - ale radšej mám to veselšie a obyčajnejšie prvé .)
tom - potešili tvoje slová, teda momentalne padli veľmi veľmi vhod. .)
thomason  [Apr 29, 2013 at 04:12 PM]  
mně je blízká ta první pro svůj nadhled a kultivovaný humor ala "his master's voice".. podle mě je to dobrý způsob, jak tématu stáří v domovech důchodců získat lepší "publicitu" a nepropadnout se do nějakého patosu.. mám dojem, žes to byla ty, kdo psal, že focení podobných témat je autoterapie a že ti pomáhá se s některými věcmi vyrovnat nebo je lépe pochopit.. vidím v tom hledání toho tvého pohledu na věc.. myslím, že až ho najdeš, bude to na fotkách poznat :)
malinovka  [Apr 29, 2013 at 09:10 AM]  
Já si myslím, že to je dobrý. Oslovilo mě to. Dobře to vystihuje dané místo. Není to agresivní, není to příliš klišé. Fajn.
RomanP  [Apr 29, 2013 at 08:59 AM]  
Nesnažil bych se apriori o "prvoplánový záznam emocí" (z druhého poschodí...). Pokusil bych se o svůj jedinečný pohled z místa (i když si nejsem jistý, zda tato tematika již není skrz naskrz profocená..)
Spolu mi fungují 1,4..(bráno z mého pocitového pohledu)
brian le petit  [Apr 28, 2013 at 10:37 PM]  
mnohe bylo - spravne - receno
sch  [Apr 28, 2013 at 09:18 PM]  
vďaka, za slová.
áno je to ostýchavé, to súhlas.
mne hmýri hlavou to, že jedna vec je ísť fakt blízko tak ako to poňímajú iní fotografi, a sú z toho silne emočné fotky, ktoré berú človeka
druhá vec je, že to tak necítim..
polka tých ľudí tam žije čakajúc, druhá polka ani nevie pod nadopovaním liekov, že vôbec sú a kto sú.
dá sa ísť na druhé poschodie, kde sú ležiaci a vytrepať z nich emočnú fotku, tipu majoli, ale na to nie som, ani na to nemám.
len som chcela vedieť, či tam niečo cítite malý náznak niečoho, aby som vedela, kde som, či som ešte furt v pribrzdenom stave. dík.
JT.  [Apr 28, 2013 at 06:20 PM]  
ostychavé je dobrý výraz.. ale ono je to dané aj tým, že podobné fotenie je ťažké, nájsť hranicu medzi tým ísť do hĺbky, nespadnúť do klišé a zároveň udržať sériu vízuálne zaujímavú je výzva jak sviňa. Ak más možnosť sa tam vracať, určite to treba využiť. Toto beriem skôr ako prvý nástrel a myslím, že treba pokračovať.. vidím v tom veľký potenciál.
Lama  [Apr 28, 2013 at 03:29 PM]  
myslim ze tam treba chodit a chodit a fotit a fotit

a potom mozno nieco vznikne, toto je velmi ostychave bez emocii

pokracuj a vznikne mozno nieco, pozri si ak Ti mozem poradit Majoliho Leros alebo Richardsov ustav. Tam najdes odpovede. vsetko dobre
sch  [Apr 28, 2013 at 11:31 AM]  
andy vďaka za tvoj pocit .)
andy  [Apr 28, 2013 at 08:24 AM]  
nemám z toho dobrý pocit, dosť mi chýba očný kontakt, ale ktovie, možno sú takí ...