jj ta nadcasova atmoska u dvojky, ze nevis jestli to je '70 na fr riviere nebo 2010 v chorvatsku je dobra ... treti uz neni tak vymluvna a jednicka je pro me momentalne dost prazdna
ještě bych doplnil (pochvalu), žes to zachytil tak, že to mohlo být foceno kdovíkdy.. voní z toho solidní oldschool (potažmo nadčas) ;)
a měkkých objektivů se u portrétu neboj.. právě naopak, za dávných časů, když přišla na trh ostrá skla, někteří portrétní mistři dokonce tyto objektivy různě nabrušovali apod., aby dosáhli měkké - lyrické kresby u svých snímků.
v praxi může pro portrét skvěle fungovat jak měkké, tak ostré podání.. jen je podle toho třeba svůj záměr (předem) koncipovat ;)
Malinovko, díky. K tomu ostření...u jedničky je to záměr, tzn. ostřil sem na kolo, u dvojky sem chtěl ostřit na chlapíka, ale trochu sem se seknul :). U trojky s ostřením problém nevidím. Exponoval sem hodně odhadem, takže se sám divím že to "takhle pěkně" vyšlo.
Mě flexa baví hrozně moc, středoformát je úžasná věc, ale přijde mi že tahle moje zděděná flexa II už je docela opticky jetá...třeba tady mi to ani nevadí, ale u portrétu třeba jo. No zatím u ní zůstanu :)
Jo, je to asi moc velký, to máš pravdu, příště se polepším.
Hlavně ta první fotka má výbornou atmosféru.
Dvojka ještě jakž takž,ale ta už podle mě sklouzává do klasických dovolenkovek z Jugoslávie v minulých letech.
Trojka u mě ani trochu.
Tohle mě docela potěšilo. Je to pro mě celkem příjemný pokoukání. Ostření je někdy zvláštní, ale docela se ti to povedlo trefit tak, aby to působilo jako záměr. Líbí se mi, žes zvolil né tak častý kompoziční schémata a našels dost fotogenický místo i aktéry. Světlo se mi zdá dost zvládlý, na to že to je flexou a slunce asi pražilo.
Jinak se z toho na mě pěkně přenáší atmosféra, cítim impresionistickou jižní Francii a ani na to nepotřebuju barvy, vidím je i v tej šedej.
U jedničky, škoda toho ostření. Ono by to bylo vpoho, kdyby byla jiná kompozice. Dvojke je fajn, aj to ostření, páč jsem si myslel, že chceš dát důraz na ten strom (ale asi ne), jen na pána by mohly dopadat trochu paprsky a možná trochu přiclonit (ale jasně, flexa...). No a trojka je taky dobrá, jen kočár nemusel být... ;)
__________________________________________
Hmm ... flexa II, foma 100, d76 ... dobrý
Jo a ty plachty jsou zbytečný, vkládej to (alespoň trošku) měnší (pro ty fotky z flexy je to stejně podle mě lepší), takhle upoutá hlavně nevyretušovanej prach a tisknout F11 je přecejen práce...
2jka mě baví nejvíc, vzpoměl jsem si na tvoji fotkus dědou, trošku mi ji tím připomělo.
3jka je taky vcelku fajn
a měkkých objektivů se u portrétu neboj.. právě naopak, za dávných časů, když přišla na trh ostrá skla, někteří portrétní mistři dokonce tyto objektivy různě nabrušovali apod., aby dosáhli měkké - lyrické kresby u svých snímků.
v praxi může pro portrét skvěle fungovat jak měkké, tak ostré podání.. jen je podle toho třeba svůj záměr (předem) koncipovat ;)
dvojka jo, trojka na pul, no zas ten dedula ma cool plavky a mobidycka takze fajn:-)
Mě flexa baví hrozně moc, středoformát je úžasná věc, ale přijde mi že tahle moje zděděná flexa II už je docela opticky jetá...třeba tady mi to ani nevadí, ale u portrétu třeba jo. No zatím u ní zůstanu :)
Jo, je to asi moc velký, to máš pravdu, příště se polepším.
Dvojka ještě jakž takž,ale ta už podle mě sklouzává do klasických dovolenkovek z Jugoslávie v minulých letech.
Trojka u mě ani trochu.
Jinak se z toho na mě pěkně přenáší atmosféra, cítim impresionistickou jižní Francii a ani na to nepotřebuju barvy, vidím je i v tej šedej.
U jedničky, škoda toho ostření. Ono by to bylo vpoho, kdyby byla jiná kompozice. Dvojke je fajn, aj to ostření, páč jsem si myslel, že chceš dát důraz na ten strom (ale asi ne), jen na pána by mohly dopadat trochu paprsky a možná trochu přiclonit (ale jasně, flexa...). No a trojka je taky dobrá, jen kočár nemusel být... ;)
__________________________________________
Hmm ... flexa II, foma 100, d76 ... dobrý
Jo a ty plachty jsou zbytečný, vkládej to (alespoň trošku) měnší (pro ty fotky z flexy je to stejně podle mě lepší), takhle upoutá hlavně nevyretušovanej prach a tisknout F11 je přecejen práce...
ostření (1,2) moc nepobírám, ale třeba to má nějaký skrytý význam ;)