ono je tezky rict jak ma vypadat "spravnej" negativ ... a lab bych nutne za etalon nebral, co sem daval par kousku volat, tak to vzdycky bylo volany hodne strme, narozdil od toho ja si to doma raci podam mekceji ... ono pokud to nezvetsujes a jen skenujes, tak imo moc nepoznas (pokud to neni vylozene spraseny)
Jo s tou tonalitou to neni upe ono... Je to sken negativu a skenoval jsem to jen automatikou a ta mrcha to prostě, ikdyž zaškrtnu že to chci bez úprav, stejně myslim skenuje podle sebe, prostě si ta tak nějak vyváží do histogramu, ale to prostě neni ono. A druhá věc je ta, že nejsem ještě úplně spokojenej s tim jaký mi vychází samodomo volaný negativy. Prostě mi přijdou málo "černý" (ty negativy) a málo prokreslený, ale ještě jsem neměl čas to blíž prozkoumat. (Ale tenhle negativ byl zrovna "černej dost, možná moc?) Časem hodim do fóra muj postup, kterej jsem vytvořil pro pročtení různejch článků a po vašich radách. Tak se mi k tomu můžete kdyžtak vyjádřit.
Takže to, že to tady vypadá tak jak vypadá, neni záměr.
No, ono kdyby mi to bylo vyloženě proti srsti, tak to bych nedělal, spíš to beru tak, že bych se to chtěl naučit fotit taky jinak než fotim.
A jsou fotky, který mi třeba 90 % lidí zdrbne, ale pro mě jsou stále výborný a jediný co to může změnit je čas.
Takže tady jsem si vědom, že to neni upe vono no... :-/
jj scena na dvojce libi, ale uz ne uplne jak to je zachyceny
tonalita je myslim hodne diskutabilni vec na netu, ale pro me osobne kdyz vemu 4ku, ktera nejen kompozicne diky zkosenosti, ale i rozdilem tmavyho stromu a hodne svetlyho baraku pusobi dost jinak, nez treba stridmejsi dvojka ... celkove me pripada, ze mas na vetsine uz cernou dost nizko, ale to zalezi jestli se ti jedna o siluety nebo to chces mit prokresleny - coz z tohodle vyberu nepoznam (rozumej mas tam oboje)
jinak si nemyslim, ze by clovek nutne musel jit cestou "aby se to vic libilo" ostatnim, kazdej sme jinej a fotit nak proti srsti asi neni vono (i kdyz mam napr kamosa co se dostal ke krajine - a dost to ofrnaval - jen diky ukolu ve skole a nakonec ho to hodne chytlo :)
Takže je to dobře našlý, ale blbě vyfocený. to beru, ale přemejšlim nad tim jak na to a zatim mě teda nic nenapadá.
Chápu, že je třeba to držet buď víc ve striktní rovině a nebo více volnosti do toho. … Já s tim souhlasim, jen striktněji to už asi nepůjde, takže zkusim jít tou druhou cestou, ikdyž jak píše mAhdi je mi to tak trochu proti strsti.
Takže agresivní je to pro vás tonalitou, nebo tak nějak celkově?
Kdyžtak sem nalinkujte nějakýho autora jako příklad, jeslti vás napadá, já fakt nevim co s tim.
Myslel jsem si, že tá scéna na dvojce by se mAhdimu zamlouvala. ;-)
pro me to je dost sterilne zabrany, jakoze dokumentace pro technickou prirucku, ono by vubec neskodilo si tady hrat trosku s atmoskou (v podstate co ctu koment od MR tak podobne), ale tak nak je to zrejme tvuj styl
jinak ty stromky na dvojce ou je, ty bych taky chtel potkat
každá sama o sobě je pro mě nudná (možná jen trojka by to u mě ustála jako sólovka), ale celkem mi hrajou pohromadě, nehledala bych v nich asi jinýho než čistě vizuální dojem a po téhle stránce pospolu - proč ne
Zatim jen skenuju, na to zvětšování neni moc čas.
Takže to, že to tady vypadá tak jak vypadá, neni záměr.
No, ono kdyby mi to bylo vyloženě proti srsti, tak to bych nedělal, spíš to beru tak, že bych se to chtěl naučit fotit taky jinak než fotim.
A jsou fotky, který mi třeba 90 % lidí zdrbne, ale pro mě jsou stále výborný a jediný co to může změnit je čas.
Takže tady jsem si vědom, že to neni upe vono no... :-/
tonalita je myslim hodne diskutabilni vec na netu, ale pro me osobne kdyz vemu 4ku, ktera nejen kompozicne diky zkosenosti, ale i rozdilem tmavyho stromu a hodne svetlyho baraku pusobi dost jinak, nez treba stridmejsi dvojka ... celkove me pripada, ze mas na vetsine uz cernou dost nizko, ale to zalezi jestli se ti jedna o siluety nebo to chces mit prokresleny - coz z tohodle vyberu nepoznam (rozumej mas tam oboje)
jinak si nemyslim, ze by clovek nutne musel jit cestou "aby se to vic libilo" ostatnim, kazdej sme jinej a fotit nak proti srsti asi neni vono (i kdyz mam napr kamosa co se dostal ke krajine - a dost to ofrnaval - jen diky ukolu ve skole a nakonec ho to hodne chytlo :)
Takže je to dobře našlý, ale blbě vyfocený. to beru, ale přemejšlim nad tim jak na to a zatim mě teda nic nenapadá.
Chápu, že je třeba to držet buď víc ve striktní rovině a nebo více volnosti do toho. … Já s tim souhlasim, jen striktněji to už asi nepůjde, takže zkusim jít tou druhou cestou, ikdyž jak píše mAhdi je mi to tak trochu proti strsti.
Takže agresivní je to pro vás tonalitou, nebo tak nějak celkově?
Kdyžtak sem nalinkujte nějakýho autora jako příklad, jeslti vás napadá, já fakt nevim co s tim.
Myslel jsem si, že tá scéna na dvojce by se mAhdimu zamlouvala. ;-)
ale verim, ze tady to neni zamer
pro me to je dost sterilne zabrany, jakoze dokumentace pro technickou prirucku, ono by vubec neskodilo si tady hrat trosku s atmoskou (v podstate co ctu koment od MR tak podobne), ale tak nak je to zrejme tvuj styl
jinak ty stromky na dvojce ou je, ty bych taky chtel potkat
MR.: Už tu s nim zas vyhrožujete. ;-)
Mejla: A mě zrovna jednička přijde fajn, taková "poetická".
________________
No, ono toto vlastně série být neměla, ale když jsem vyvolal film a kouknul na to co jsem nafotil, zjistil jsem že se mi to nějak dává do kupy.
u 4. mi vadí levý horní roh
méně - ostrosti a čitelnosti + komopozice nekompozice
více - viz T. Szépe
vybírám 4-ku
2se mi zdá nejlepší ale určitě solo, mimo tuto serii.