Tak v první řadě, jak jsem psal, je to vizuálně pěkně protivný — struktura rozplizlá (bych doporučil to o 200 px zmenšit, a ono by to možná nebylo tak zřetelný) a barvy přetažený. A v druhé to, že to vůbec nefunguje. Ano, něco to přenáší, ale spíš jako záznam z vejletu, nic víc. Mam u toho navíc rouhavej pocit, možná se ti to taky stává, že bych to i já nafotil levou zadní takhle i přesto, že focení lidu naprosto nedávám. Ale jak vidím tady, dost často je to taky střelba do zad, nebo jakože styl — vlastně nefotím toho člověka, ale to prostředí za ním a ten člověk mi tam náhodou vlez — a za to já přece nemůžu, že ho mám na fotce — to znám... Ale na druhou stranu se o mnoha těch fotkách dá tvrdit, že by fungovaly v jiném kontextu, v jiném soubory a nebo možná i samostatně.
Poklidné a příjemné vyobrazení, Tomáši, nesednu si sice na zadek, jako před tímto autorem - http://www.pauldenhollander.nl :-), ale rád jsem se na Polsko podíval tvýma očima.
... pár jich je takových modelově (až profesionálně vykonstruovaných) "reportážních", jak když to má jít na idnes.cz a bude k tomu nějaký "zajímavý komentář".
viz všichni podemnou :) souhlasim .. projižděl jsem archiv a uvědomil si, že na to nemám téměř žádný feedback. Byla to taková zvědavost vzít auto a projet si dědiny, které byly vždycky hrozně blízko a přitom "cizina". Jako kluci ze sídláku jsme tam zajeli maximálně tak z hecu přejet na teréňáku hraniční čáru (nj, ty hranice v nás furt jsou). K tomu strachu z focení lidí.. nějaký zbytky tam můžou bejt cítit, ale spíš je ten odstup dán celým tím pojetím + paradoxně těch 24mm. Tehdy už respekt z focení lidí nebyl takovej :) Stylem mě tou dobou hodně ovlivňoval internetový časák 5 Klatek. Promítaly se mi v hlavě ty fotky a cvakal jsem podvědomě podobné scény. Padly na to asi 2 filmy - spíš tak na památku (samo, že jsou i nějaké žánrovky:) Jinak ten region se na první pohled celkem zvedá - žádnej "samoúčelnej atmosférickej patos baráků po němcích" (uvědomuju si ten lehkej flejm) bych tam rozhodně už nějak ve velkym nehledal. Kritický pohled není na oblast, ale spíš na to, jak ji zaskočila nová doba - vlastně v kontextu celého Polska žejo...(mladí prchaj do Varšavy, UK atd.). Trochu tam tím pádem chcíp pes...
na me toto na prvni pohled pusobi zvlastnim zpusobem, protoze to u me balancuje kdesi mezi ryze klasickym "bressonovskym" dokumentem (reportazi) a takovou tou "neo" moderni vlnou dokumentu, ktera se na prvni pohled od toho starsiho pojeti pro me odlisuje. Ja toto neumim zaradit s jistotou ani do jednoho a proto se v tom i trochu ztracim, nevim moc jak to uplne pobrat. Jevi se mi to spis tak, ze tvuj pohled je na tu oblast tam spis kritickej, nebo se pletu? Kazdopadne si myslim, ze urcite nejakej nabeh to ma a ze kdyby ses do toho tam poradne zakousnul:) a fotil treba dyl, ze by z toho urcite nejakej srozumitelnejsi vystup. 3 a 10 bavi asi nejvice
Jako ucelená reportáž mě to nepřesvědčilo, nemá to pro mne žádný příběh, při první jsem si říkal aha tak polsko v EU další bude jak se to změnilo, nebo naopak zůstalo při starém, prostě to nemá žádný děj.
Jako jednotlivé fotky to není špatný, ale kromě tohjo že jsou z polska je nic nespojuje.
RP: Odkaz je fajn, krásný fotky. :)
Tomáši, "Moments in time" mě po asi 15 letech přivedly zpět k focení...spolu s Diane Arbus a Ralphem Gibsonem..;-)
jako celek to ale moc neberu, tezko rict, takovy slabsi fragmenty ... jo a divne se me na to diva, jakoby cely rozmatlany to je
nejvíc mě zaujal oranžový svetřík, polsko má fakt styl ))
... pár jich je takových modelově (až profesionálně vykonstruovaných) "reportážních", jak když to má jít na idnes.cz a bude k tomu nějaký "zajímavý komentář".
ten zbytek je jak od fomáka..
ale jako ty motivy jsou příjemně sandálové, to jo :)
Jako jednotlivé fotky to není špatný, ale kromě tohjo že jsou z polska je nic nespojuje.